donderdag 19 juni 2008

Angelina Jolie over World Refugee Day

Angelina Jolie is sinds 2001 ambassadrice van UNHCR en net als elk jaar heeft de actrice ook dit jaar voor World Refugee Day (aanstaande vrijdag) een kleine videoboodschap gemaakt. Kijk op www.unhcr.org voor de ontroerende clip. Geen tijd om te kijken? Schaam je! Lees dan op z'n minst de rest van deze mail. Want dit is wat Angelina zegt: “They have survived war, they have survived displacement, they have survived rape, they have survived hunger and disease. For those who have survived and for those who did not, we are thinking of you on this day.”
Wat een geluk hebben wij toch eigenlijk hier in Nederland. Ik hoop dat iedereen die dit heeft gelezen (vandaag, morgen of een andere dag) even bedenkt hoe goed zij/hij het heeft en een gebedje zegt voor zij die het niet zo getroffen hebben.
Wil je meer weten over de reizen van Angelina Jolie, dan kan ik je zeker het boek 'Mijn reizen' van de actrice aanraden. Het meest eerlijke, mooiste en ontroerendste journal dat ik ooit heb gelezen. Ik kon het niet wegleggen en zat bladzijde na bladzijde met tranen in mijn ogen. 'Mijn reizen' of de engelstalige versie 'Notes from my Travels' is o.a. te verkrijgen op http://www.bol.com/.

Geen opmerkingen: